Asiakastarina: Retta

Työskentelemme monenlaisten asiakkaiden kanssa useilla eri aloilla. Asiakkaisiimme kuuluu erilaisia toimijoita, pienistä startup-yrityksistä suuriin yrityksiin ja valtion organisaatioihin. Konsulteillamme on korkeatasoista asiantuntemusta IT-alan eri tehtävistä, kuten UI/UX-suunnittelusta, full-stack-kehityksestä ja projektijohtamisesta. Tavoitteenamme on löytää paras konsultti asiakkaamme projektiin – eli toisin sanoen Marvelous Match! Voit lukea lisää palveluistamme palvelut-sivultamme.

Yksi asiakkaistamme on Retta, asunto- ja kiinteistönhallinta-alalla toimiva yritys. Konsulttimme auttoi Rettaa heidän potentiaalisen uuden palvelunsa suunnittelemisessa.

Salla Ahveninen

Retan asiakaskokemus yhteistyöstä Marvel Consultingin kanssa

Kysyimme Retan Salla Ahveniselta heidän kokemuksestaan yhteistyöstä Marvel Consultingin kanssa. Alla haastattelumme Sallan kanssa!

Esittelisitkö itsesi?

“Olen Salla Ahveninen ja vastaan Rettalla ylläpidon johtamisen palvelusta, Retta Livingistä. Retta Living on palvelu taloyhtiöille, jota kautta kiinteistönhoito, siivous ja ylläpitävät muut palvelut saadaan toteutettua systemaattisesti ja kustannustehokkaasti. Tulin taloon aikoinaan vastaamaan digikehityksestä ja siirryin 3 vuotta sitten vetämään kiihdyttämöä, jossa kehitettiin uusia palveluita vahvalla digikulmalla. Kartutin erilaisia mahdollisuuksia kiinteistötoimialalla, isännöinnin asiakkaille tai muutoin taloyhtiömaailmaan.

Miten esittelisit teidän yrityksenne henkilölle, joka ei tiedä teistä mitään?

”Missiomme on sujuvoittaa asumisen arkea ja tehdä asuntojen ja kiinteistöjen omistamisesta helpompaa, kestävämpää, kannattavampaa ja vastuullisempaa. Viime syksystä lähtien ollaan oltu osa Odevoa, joka on ruotsalainen iso konserni, jolla on asuinkiinteistöjen isännöintiä ja asumiseen liittyviä palveluita globaalisti.”

Miten tärkeitä ohjelmistotuotteet ja digitaalisuus yleensä ovat teidän yrityksellenne?

“Ehdottomasti avainasemassa. Me panostamme palveluihin, joiden avulla taloyhtiöt usein saavat kustannussäästöjä, ja näissä on vahvasti mukana digitalisaatio. Ollaan tehty IT-kehitystä 5-7 vuotta alan isoimpana toimijana Suomessa. Meillä on myös ollut hyvät resurssit tähän tekemiseen ja ollaan toimialan edelläkävijöitä. Meidän nykyinen emoyhtiö on saanut alkunsa isännöinnin ohjelmistokehityksestä ja sen jälkeen laajentanut toimintaansa kaikkeen asumiseen liittyvään isännöinnin ympärillä.”

Miksi halusitte ottaa projektiin avuksi konsultin?

“Tavattiin teknologiavalmistaja, joka teki kamerapysäköintiä, ja heidän kanssaan lähdettiin ideoimaan uutta palvelua. Mietittiin teknologiavaihtoehtoja ja konseptia, ja mietittiin, että on pakko olla joku ihminen joka tätä asiaa ymmärtää kokonaisuutena. Etsin ihan linkkarista sopivia ihmisiä, muutamia haastattelinkin, ja sitten Marvel Consultingin Sampsa tuli vastaan. Liiketoimintaosaaminen ja parhaiden ratkaisujen ymmärtäminen tech-tasolla oli tärkeässä roolissa tässä päätöksessä.”

Millaisissa tilanteissa suosittelisit tätä ratkaisua muille firmoille?

“Tilanteissa, kun tärkeää on tietynlainen substanssiosaaminen, joka itseltä puuttuu. Tai jos on tietynmittainen toimeksianto, johon ei voida palkata vakituista työntekijää. Työntekijältä myös puuttuu ikkuna toisiin toimialoihin, joka taas projektia vaihtavalta konsultilta löytyy. Tämän ansiosta konsultilla on myös usein syvempi ja laajempi toimialaosaaminen.”

Millainen prosessisi oli, kun lähdit etsimään konsulttia?

“Meillä on erilaisia konsultteja töissä, jotka ovat tulleet verkostojen ja kyselyiden kautta tai googlettamalla. Meillä ei ole tällä hetkellä mitään muuta työkalua käytössä konsulttien hankintaan.”

Miksi päätit ottaa konsultin juuri Marvel Consultingilta?

“Marvel Consultingilta löytyi kaikki samassa paketissa: liiketoimintaosaaminen, substanssiosaaminen ja tietty teknologiaosaaminen.”

Millaisen ongelman ratkaisuun otitte konsultin mukaan?

“Projekti liittyi pysäköintipalveluliiketoiminnan pystyttäminen sekä eri liiketoimintavaihtoehtojen ja teknologioiden kartoittamiseen.”

Ratkaisiko konsultti ongelman tai toi apua juuri siihen tilanteeseen, joka teillä oli?

“Konsultista oli apua meidän tilanteessamme. Ja toiminta oli myös tehokasta! Siksi konsulttia kannattaakin käyttää; löytyy ihminen, jolla jo on tarvittava osaaminen. Vastaukset saa heti, eikä tarvitse itse montaa kertaa kokeilla ja epäonnistua. Jos joku voi jo alussa kertoa, ettei ratkaisu toimi, voi heti hypätä seuraavaan ja parempaan ratkaisuun.”

Koetko että tämä konsultin ottaminen oli teille oikea ratkaisu?

“Ehdottomasti.”

Mitkä asiat ovat olleet hyviä/toimineet hyvin yhteistyössä?

“Marvel Consultingin kanssa oli heti hyvä ja rento meininki! Lisäksi konsultti oli asiantunteva ja oli mukava työskennellä yhdessä. Oltiin myös heti oikeiden asioiden äärellä. Joskus konsulttien kanssa jäädään ylätasolle, joka on sekin tärkeä, mutta tässä työt eivät jääneet abstraktille ja teoreettiselle tasolle. Tekeminen oli konkreettista, ja mentiin alhaalta ylöspäin ja ylhäältä alaspäin, mukana oli sekä iso että pieni kuva. Päästiin oikeiden asioiden kanssa eteenpäin.”

Suosittelisitko Marvel Consultingia muille ja miksi?

“Suosittelisin! Jäi sellainen vaikutelma, että asioita tehdään hyvin, laadukkaasti ja hyvällä asenteella. Löytyy erilaista asiantuntemusta, ja jos joltain konsultilta ei heti suoraa tiettyä kokemusta löydy, Marvel Consultingilla on hyvät verkostot, joiden kautta oikea osaaminen löytyy.”

Kiitos kysymyksiimme vastaamisesta, Salla!

Jos etsit ohjelmistokonsulttia auttamaan sinua projektissasi, vieraile palvelut-sivullamme ja jutellaan lisää.

Previous
Previous

Asiakastarina: Wirepas

Next
Next

Asiakastarina: Parktech